دفتر تبلیغات و تجارت الکترونیک ولقان

1.      برآورد هزینه راه اندازی فست فود


1.      برآورد هزینه راه اندازی فست فود
2.      مراحل قانونی راه اندازی فست فود
3.      هزینه تقریبی راه اندازی فست فود
4.      قرارداد راه اندازی فست فود
5.      میانگین درامد فست فود
6.      راه اندازی فست فود سیب زمینی
7.      میخوام فست فود بزنم
8.      وام برای راه اندازی فست فودراه اندازی فست فود
ی صنعتی می باشد.
اصولا هودهای خشک برای پخت هایی به کار برده می شود که در آن روغن استفاده نمی شود. البته هودها در ابعاد هندسی متفاوتی ساخته می شوند. اگر بخواهیم در باره هود های چربی گیر دار یا هودهای فیلتر دار صحبت نماییم، می توانیم بگوییم که هودهای چربی راهبند دار مجهز به پالایه جذب روغن هستند.
چگونه فست فود راه اندازی کنیم؟ انتخاب راه و روش اصولی در راه اندازی فست فود از مهمترین عوامل می باشد. معمولا افرادی که قصد راه اندازی فست فود را دارند گمان میکنند صرفا با هزینه زیاد و خرید دستگاه های گران قیمت موفقیت خود را تضمین می کنند. اما یک مشاور راه اندزی فست فود می گوید که این یک تفکر غلط است که باعث شکست فست فود در عین هزینه بسیار زیاد می شود. داشتن یک چشم انداز دقیق و درست در اولین گام کمک بسیار زیادی در ادامه مسیر به شما میکند.
مراحل راه اندازی فست فود
منوی فست فود با توجه به اصول نوشته می شود، مناسبترین تجهیزات با توجه به منوی طراحی شده خریداری می شود و با آموزش درست پرسنل به بهره برداری می رسد. اگر اولین قدم در راه اندازی فست فود را درست بردارید، می توانید از بسیاری هزینه هایی که ممکن است در ادامه متحمل شوید جلوگیری کنید. چون بسیاری از این هزینه ها ناشی از اشتباهات و آزمون خطا در راه اندازی فست فود می باشد. مشاوران و متخصصین راه اندازی فست فود در مجموعه الفبای رستورانی تمامی خدمات در این زمینه را از ابتدا تا انتها به مشتریان ارایه می دهند و شما را در موفقیت فست فودتان یاری می کند.
از خدمات مجموعه الفبای رستورانی در زمینه فست فود می توان به موارد زیر اشاره کرد:
نوشتن منوی فست فود
اصولا راه اندازی یک فست فود شامل راه اندازی سه خط تولید ساندویچ و برگر، پیتزا و کنتاکی می باشد.
مراحل راه اندازی فست فود
مشاوران ما با در نظر گرفتن موقعیت و اندازه یک فست فود و تمامی عوامل موثر یک منو را تشکیل می دهند. بعنوان مثال برای یک فست فود بزرگ با تمامی امکانات هر سه خط پخت برگر و ساندویچ،پیتزا و مرغ سوخاری را دارد. طراحی منوی فست فود به همینجا ختم نمی شود. مشاوران و سرآشپزان سعی در نوشتن منویی خاص دارند که منوی فست فود شما را از سایر رقبا متمایز می کند و این می تواند رمز موفقیت شما باشد. یک منوی خوب و کامل می تواند شامل موارد زیر باشد:
·•انواع برگر
·•انواع ساندویچ گرم و سرد(ژامبون سرد،هات داگ،رست بیف و … )
·•انواع پیتزا (آمریکایی و ایتالیایی)
·•انواع سوخاری ( کنتاکی،فیله سوخاری،بال سوخاری و … )
·•انواع سالاد (سالاد سزار،سالاد کلم،سالاد فصل و …)
·•انواع پیش غذا (سیب زمینی، قارچ سوخاری و …)پلان آشپزخانه و خرید تجهیزات فست فود
با توجه به اندازه و متراژ آشپزخانه و با در نظر گرفتن منوی فست فود یک پلان اولیه برای آشپزخانه طراحی می شود که شامل جانمایی تجهیزات فست فود و تاسیسات الکترومکانیکال می باشد. بعد از جانمایی تجهیزات نوبت به خرید دستگاه ها می رسد. کارشناسان فروش مجموعه الفبای رستورانی با مشاوره در زمینه خرید مناسبترین تجهیزات به شما کمک میکنند تا بهترین و مناسبترین دستگاههای فست فود را با بهترین قیمت خریداری کنید.خرید تجهیزات فست فود شامل دستگاه های خط برگر،خط ساندویچ، خط پیتزا ، خط کنتاکی،یخچال و فریزر،تجهیزات آماده سازی و … میباشد.از آنجایی که ممکن است خرید دستگاه های فست فود هزینه زیادی را در بر داشته باشد شما میتوانید از طریق مشاوره با کارشناسان فروش ما اقدام به خرید تجهیزات کارکرده فست فود کنید. (لازم به ذکر است که کلیه تجهیزات کارکرده فست فود با کیفیت بالا در مجموعه الفبای رستورانی موجود می باشد)
مراحل راه اندازی فست فودمراحل راه اندازی فست فودپلان سالن و خرید مبلمان
پس از طراحی دکوراسیون داخلی فست فود یک پلان چیدمان سالن طراحی می شود که طبق آن ظرفیت سالن و همچنین جانمایی همه تجهیزات سالن مشخص میشود .مشاوران ما در این زمینه به شما مشاوره می دهند تا مناسبترین میز ، صندلی و کاناپه را برای فست فودتان انتخاب و خریداری کنید. این انتخاب طبق دکوراسیون داخلی انجام می شود تا محیط زیبا و دلنشینی را برای فست فود ایجاد کند.انتخاب مبلمان از مهمترین عوامل در زیبایی فست فود می باشد که میتوانید با انتخاب مناسب مشتریان بیشتری جذب کنید و در نهایت فروش را افزایش دهید.
1.      مشاور راه انداز فست فود
2.      انتخاب و آموزش پرسنل
3.      پس از انتخاب منو و خرید تجهیزات نوبت به استخدام و آموزش پرسنل و کارکنان می رسد.این کارکنان باید بر اساس کاربری فستفود انتخاب و هر فرد برای قسمت مناسب به کار گرفته شود.
4.      کلیه آموزش های کارکنان فست فود به صورت زیر توسط مجموعه الفبای رستورانی صورت می گیرد:
5.      آموزش پخت و آماده سازی غذاهای ارایه شده در منوی فست فود
6.      آموزش کارکردن با تجهیزات فست فود
7.      آموزش نگهداری مواد اولیه
8.      آموزش بهداشت فردی و محیطی
9.      آموزش کارکنان سالن
10.  آموزش مدیران جهت بالا رفتن راندمان کار فست فود
مشاور راه انداز فست فود
پشتیبانی
کار راه اندازی فست فود به همینجا ختم نمیشود.اگر میخواهید که فست فود شما به رشد و موفقیت برسد اهمیت تداوم مشاوره و پشتیبانی حتی بعد از افتتاحیه را نادیده نگیرید. مشاوران مجموعه الفبای رستورانی حتی بعد از راه اندازی و افتتاح فست فود در کنار شما هستند و با ارایه مشاوره و بازدید های دوره ای به شما در ادامه مسیر و رسیدن به موفقیت کمک می کنند.
جهت مشاوره در زمینه راه اندازی فست فود(خط برگر و ساندویچ، خط پیتزا، خط کنتاکی) با مشاوران ما در مجموع الفبای رستورانی تماس بگیرید:
راه اندازی فست فود
راه اندازی فست فود و رستوران امری بسیار حساس و مهم می باشد، از این رو کسانی که قصد راه اندازی فست فود را دارند باید دقت داشته باشند تا فست فودی هوشمندانه طراحی نمایند! گاها مشاهده می شود که فست فود های موجود در ایران، در حالی که می توانند کار خود را بسیار بهتر ارائه دهند، به دلیل عدم آگاهی کافی نمی توانند به بهترین شکل محصول خود را ارائه دهند. راه اندازی فست فود
وجود داشتن پرسنل حرفه ای و کاربلد، چیدمان صحیح تجهیزات فست فود، استفاده از لوازم با کیفیت، نحوه صحیح آماده سازی مواد لازم برای پخت و … از جمله مواردی می باشد که در داشتن اطلاعات کافی از آن ها می تواند کار شما را به قدری حرفه ای نماید که توانایی رقابت با بازار جهانی را داشته باشید. راه اندازی فست فود
تزپز در ادامه فعالیت های خود قصد دارد با ارائه آموزش های حرفه ای و مدرن، به رشد روز افزون دانش شما و کمک به راه اندازی فست فود به بهترین شکل، بیافزاید. راه اندازی فست فود
نکات راه اندازی فست فود موفق
شغل اصلی
به روز بودن دانش
ثبات کیفیت غذا
موفقیت قطعی
ارائه منو های متنوع
اولین و ابتدایی ترین قدم در راه اندازی فست فود و یا رستوران، قرار دادن آن به عنوان شغل اصلی می باشد. چرا که لازمه پیشرفت و دست یابی به موفقیت در این حرفه، داشتن خلاقیت، تمرکز بالا و دقت می باشد. در غیر این صورت شما هیچ گاه نمی توانید پیشرفت روز افزون داشته باشید. راه اندازی فست فود
آموزش و یادگیری می تواند شما را در کارتان رشد دهد، اما همانطور که گفته شد لازمه آن تک شغلی بودن شما می باشد. اما اگر کار دیگری نیز دارید و می خواهید که در کنار آن رستوران و یا فست فود نیز راه اندازی کنید، بهتر است برای خود یک شریک انتخاب کنید و او را همه کاره قرار دهید تا وقت خود را صرف اداره رستوران و فست فود نمیاد. در نهایت بار دیگر تکرار می کنیم که فست فود و یا رستوران شغل دوم نیست. راه اندازی فست فود
خدمات بخش راه اندازی فست فود تزپز
آموزش
هر رستورانی نیاز به، به روز رسانی کردن دانش آشپزان خود دارد که گروه راه اندازی فست فود تزپز همواره دستور پخت های جدید و کارآمدی را جهت پیشرفت کیفیت کاری آموزش خواهد داد.
ارائه منو
داشتن یک منو کامل و حرفه ای لازمه هر رستوران و فست فودی می باشد که گروه راه اندازی فست فود تزپز این کار را مطابق با رستوران های معروف دنیا انجام می دهد.
پشتیبانی
پشتیبانی رستوران و ارائه دادن راه کار هایی جهت خروج از رکود مسئله ای بسیار مهم در موفقیت کاری می باشد که متخصصان تزپز در راه اندازی فست فود تزپز این امر را به بهترین نحو به انجام می رسانند.
معرفی آشپز
داشتن آشپز ماهر و حرفه ای به جذب مشتری و لذیذ تر شدن غذا کمک می کند، گروه راه اندازی فست فود تزپز توانایی ارسال و معرفی آشپز کاربلد به رستوران ها را دارا می باشد.
ارتقاع سطح کیفی
ارتقاع دادن سطح کیفی مستلزمه هزینه های سنگین می باشد که متخصصان تزپز در راه اندازی فست فود روش هایی را برای ارتقاع کیفیت عالی با کم ترین هزینه را به شما پیشنهاد خواهد داد.
تبلیغات
آموزش روش های تبلیغاتی موثر و کم هزینه به وسیله کارشناسان راه ندازی فست فود تزپز برای معرفی هر چه بیشتر فست فود خود به مردم و مشتریان
راه اندازی فست فود به عنوان یک شغل جدید و جذاب و پردرآمد این روزها شناخته می شود. این مقاله قرار است که تمامی نکات مربوط به این حوزه را برای شما شرح دهد و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا این کسب و کار مناسب شما هست یا خیر. این راهنمای جامع راه اندازی فست فود تمامی جوانب این کار را برایتان روشن می سازد، از جمله نکات مربوط به انتخاب مکان، بازار هدف، بودجه ی لازم، پتانسیل رشد، چالش های احتمالی، مهارت های مورد نیاز، نکات قانونی و غیره.
صنعت پر طرفدار فست فود در کوتاه ترین زمان ممکن غذایی ارزان قیمت و در عین حال خوشمزه را در اختیار مشتریان قرار می دهد. غذای این گونه رستوران ها را هم می توان داخل بسته بندی به همراه برد و هم می توان در همان مکان صرف کرد. فست فود کسب و کار پر رونقی است زیرا غذایی خوشمزه را در زمانی کوتاه و با قیمتی ارزان فراهم می آورد.
راه اندازی فست فود برای چه کسی مناسب است؟
راه اندازی فست فود برای افرادی مناسب است که به پخت و پز و سرو غذا علاقه مند هستند و از ارائه ی غذای خوشمزه و ارزان قیمت برای مردمی با هر سطح درآمد لذت می برند. به عبارت دیگر لازمه ی اصلی و اولیه در هر حرفه ای داشتن علاقه و انگیزه است.
همچنین باید ساعات کاری این شغل را در نظر داشته باشید زیرا ساعات کاری این شغل خاص است و ممکن است کل روز فرد را شامل شود و به خصوص در ساعات صرف غذا به جای در کنار خانواده بودن باید به مشتریان خدمت رسانی کنید. در عین حال این شغل در ایام تعطیلات رونق بیشتری دارد و اگر قرار است برای راه اندازی فست فود اقدام کنید باید از محدودیت ساعات استراحت و تعطیلات خود آگاه باشید.
از طرفی این شغل با مواد غذایی و سلامت مشتریان در ارتباط تنگاتنگ است و اگر جویای این شغل هستید باید از نظر نکات بهداشتی و سلامتی کاملا مورد تایید باشید.
بازار هدف فست فود چه کسانی هستند؟
خوشبختانه از نظر بازار هدف فست فود هیچ محدودیتی وجود ندارد. از کودک تا جوان و پیر، انواع مشاغل، ورزشکاران، دانشجویان و دانش آموزان، و افرادی از هر سطح مالی همه و همه به فست فود علاقه دارند و همه گاهی برای تنوع و تفریح سراغ این گونه غذاهای سریع و خوشمزه می روند. اما در کل، بازار هدف اصلی فست فود افراد پر مشغله ای هستند که وقت و انرژی کافی برای پختن غذا را ندارند. جوانان، دانشجویان و قشر کم درآمد از جمله ی مهم ترین بازار هدف این نوع رستوران ها به شمار می روند. کودکان نیز به علت طعم خاص فست فود علاقه ی زیادی به آن دارند.
پتانسیل رشد و پیشرفت
رستوران های فست فود خیلی پر طرفدار هستند و فرصت رشد و پیشرفت زیادی دارند. با ارائه ی یک منوی خوشمزه و ارزان قیمت و خدمات تشویقی اضافه می توانید مشتریان زیادی را به خود جلب کنید و با تامین سرمایه کافی قادر خواهید بود کسب و کار خود را توسعه دهید. برای شروع می توانید به یک مکان بزرگتر نقل مکان کنید و در مراحل بعدی قادر خواهید بود شعبه های دوم و سوم و …. کسب و کار خود را راه اندازی نمایید. در عین حال می توانید در همان مکان قبلی با گسترش منوی خود و در نظر گرفتن غذاهای جدید، بر تعداد مشتریان خود بیافزایید.
بازار رقابتی
اگر به فکر راه اندازی فست فود هستید ممکن است نگران رقابت بازار باشید و شاید احساس کنید با تعداد زیاد فست فود های موجود در بازار دیگر فضا اشباع شده است، اما خبر خوش این که با توجه به ماهیت کار و طرفداران زیادی که این حوزه دارد، هنوز هم در صنعت فست فود فضای کافی برای حضور افراد جدید وجود دارد و نگرانی چندانی از نظر رقبا برای شما وجود نخواهد داشت. حتی در مناطق شلوغی مثل اطراف پارک ها و مراکز خرید که فست فودی های متعددی در فواصل بسیار نزدیک به هم مشغول به کار هستند، باز هم امکان راه اندازی فست فود جدید وجود دارد. به خصوص با ارائه ی یک منوی قوی و با در نظر گرفتن گزینه های خاص مثل سلف سرویس کردن چاشنی ها، نوشیدنی رایگان و پایین نگه داشتن قیمت ها و بالا بردن کیفیت و سرعت ارائه ی خدمات می توانید به راحتی مشتریان زیادی را به خود جلب کنید. نکته ی مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که در بازار رقابتی، از دست دادن کیفیت یا ضعف در ارائه ی خدمات می تواند به معنای از دست دادن سریع مشتریان باشد زیرا گزینه های متعدد دیگری در دسترس مشتریان قرار دارد. پس برای حفظ مشتریان در برابر رقبا باید روی کیفیت خدمات و سرعت و کارآیی خود متمرکز باشید.
چالش های احتمالی
بطور کلی راه اندازی فست فود نسبت به بسیاری از مشاغل دیگر ریسک کمتری در پی دارد و یکی از دلایل این امر طرفداران زیادی است که فست فود در میان اقشار مختلف جامعه دارد و از دلایل مهم این پرطرفداری ارزان بودن فست فود است که در کنار مزه ی لذیذ آن موجب می شود گزینه ی مناسبی برای همگان باشد.
از جمله چالش های احتمالی راه اندازی فست فود می توان به نواقص مکان مورد نظر و الزاماتی که از نظر قانونی و بهداشتی برای تجهیز مکان وجود دارد و همچنین نوسانات بازار و سیاست های نامساعد دولت اشاره کرد. برای مثال ممکن است مکان مناسبی را از نظر رفت و آمد عموم برای راه اندازی فست فود در نظر بگیرید اما اداره ی بهداشت این مکان را تایید نکند.
افزایش هزینه های مربوط به مواد اولیه و کرایه ی مکان رستوران نیز می تواند چالش برانگیز باشد.
برخی مهارت ها و تجاربی که می تواند در داشتن کسب و کار موفق و راه اندازی فست فود به شما کمک کند:
داشتن مهارت در زمینه ی پخت و پز و سرو غذا اولین لازمه ی راه اندازی فست فود است. اگر قرار است در رستوران خود یک منوی شخصی داشته باشید مهارت آشپزی و خلاقیت های ذائقه ای شما خیلی مهم است. داشتن یک منوی شخصی در مقایسه با گرفتن نمایندگی یکی از برند های معروف، به شما کمک می کند در ابتدای کار بودجه ی کمتری را هزینه کنید.
به عنوان یک فست فودی باید تمرکز بسیار زیادی روی کارآیی، کاهش هزینه ها و ارائه ی سریع غذای با کیفیت داشته باشید. به عبارت دیگر در عین حال که باید خدمات خود را در کوتاه ترین زمان ارائه دهید، این خدمات باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و سرعت عمل نباید موجب افت کیفیت شود.
قدرت پیش بینی تقاضای مشتریان نیز بسیار حائز اهمیت است. با پیش بینی دقیق بازار هدف و تقاضای بالقوه مشتریان قادر خواهید بود از اتلاف بودجه و انرژی خودداری کنید و روی موارد اصلی متمرکز باقی بمانید.
در عین حال داشتن روابط عمومی قوی برای راه اندازی فست فود نقطه قوت مهمی به شمار می رود. در واقع مشتری مداری در هر حرفه ای حائز اهمیت است و صنعت فست فود نیز از این قاعده مستثنی نیست.
بخرج دادن خلاقیت و نوآوری نیز می تواند در جلب مشتری به شما کمک شایانی کند. گاهی برخی نکات خیلی ساده اما ظریف و خلاقانه روی طیف وسیعی از افراد تاثیر به سزایی می گذارد و موجب می شود آنها دوباره به رستوران شما بازگردند. برای مثال سلف سرویس کردن چاشنی های کنار فست فود، ارائه ی نوشیدنی یا سالاد رایگان، دادن بادکنک یا ماسک های کاغذی کارتونی به کودکان، استفاده از وسایل تزئینی کوچک هنگام سرو غذا و در نظر گرفتن کارت های جایزه و تخفیف و …
پس از اقدام به راه اندازی فست فود، تبلیغات ساده و ارزان می تواند به پیشرفت کار شما کمک چشمگیری نماید. در عصر حاضر استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و وب سایت ها می تواند یکی از بهترین راه های تبلیغاتی باشد. بنابراین از مهارت خود در دنیای مجازی بهره گرفته و از این ابزار ساده و تاثیرگذار برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید.
برخی از هزینه های اصلی که باید در نظر داشته باشید:
عمده ترین هزینه ی شما مربوط به مکان فیزیکی رستوران است. برای شروع می توانید با مکان های کوچکتر شروع کنید تا نیازمند هزینه های کمتری باشید و با جبران هزینه های اولیه و سودآوری کسب و کارتان می توانید کار خود را توسعه داده و به مکان بزرگتری نقل مکان کنید. تجهیز مکان رستوران طبق موازین بهداشتی مخصوص این حوزه نیز هزینه هایی در پی خواهد داشت. در ادامه با جزئیات بیشتری موضوع مکان رستوران فست فود را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
هزینه های تجهیز آشپزخانه با ابزار پخت و پز، فر، سرخ کن و یخچال و در عین حال تزئینات و میز و صندلی رستوران از جمله ی سایر هزینه های عمده به شمار می روند. برای صرفه جویی در این حوزه نیز می توانید از ابزار های دست دوم ولی سالم و تمیز موجود در بازار بهره ببرید. به این ترتیب قادر خواهید بود تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنید.
در درجه ی بعد نوبت مواد غذایی اولیه است. شما می توانید به طرق گوناگون در این زمینه نیز صرفه جویی نمایید. البته به هیچ عنوان به فکر خرید مواد اولیه کم کیفیت نباشید و کیفیت را فدای قیمت نکنید. شما می توانید برای خرید به عمده فروشی ها مراجعه نمایید زیرا خرید عمده راه خوبی برای کاهش هزینه هاست. چاشنی هایی مثل خیارشور و انواع سس ها و ترشی جات را نیز می توانید به صورت خانگی تهیه کنید و به این ترتیب تا حد زیادی هزینه های مربوط به این مواد را کاهش دهید.
از جمله سایر هزینه هایی که برای شروع کار لازم خواهید داشت، هزینه های گرفتن مجوزهای قانونی است.
هزینه ی بیمه را نیز در نظر داشته باشید. بیمه برای هر کسب و کاری از ضروریات است. اگر قرار است از کارگر کمک بگیرید، بیمه کردن او از نظر قانونی الزامی است. علاوه بر اینکه حقوق کارگر خود را نیز باید در نظر داشته باشید.
هزینه های تبلیغات و بازاریابی نیز بخشی از هزینه های اولیه ی شما خواهد بود.
مراحل راه اندازی فست فود
وقتی با در نظر گرفتن تمامی شرایط راه اندازی فست فود، تصمیم گرفتید که این شغل برای شما مناسب است می توانید با طی مراحل زیر شروع به کار نمایید:
قدم اول: نوشتن طرح کار و برنامه ریزی
اولین اصل برای موفقیت در هر کسب و کاری داشتن برنامه و طرح دقیق برای شروع و سنجیدن تمامی جوانب است. برای راه اندازی فست فود ابتدا با طرح پرسش های کلیدی جوانب مختلف کار را روشن نمایید، برای مثال ابتدا مشخص کنید که کسب و کار خود را در کدام محل آغاز خواهید کرد؟ بازار هدف شما چه کسانی هستند؟ آیا مکان انتخابی شما از نظر عبور و مرور و نزدیکی به بازار هدف مناسب است؟ آیا مکانی که انتخاب کرده اید دارای شرایط بهداشتی و تکنیکی لازم برای راه اندازی فست فود هست؟ هزینه های ابتدایی برای کرایه و تجهیز این مکان چقدر است؟ منویی که قرار است در رستوران فست فود خود سرو کنید کدام است؟ مواد اولیه برای تهیه ی این منو چقدر هزینه لازم دارد؟ و سوالات کلیدی دیگری از این دست.
در این مرحله باید در مورد نام مناسب برای کسب و کار خود بیاندیشید. انتخاب نام مناسب بسیار اهمیت دارد. شما بعد ها می توانید برند اختصاصی خود را داشته باشید، بنابراین نام مناسبی را که انتخاب می کنید به ثبت برسانید.
مکان راه اندازی فست فود بسیار حائز اهمیت است. نزدیک بودن به مناطق تفریحی و مراکز خرید و نزدیک بودن به محل رفت و آمد مسافران، نزدیکی به دانشگاه و مدرسه، در دسترس و در دید بودن و نکات دیگری مثل داشتن جای پارک یا کافی بودن فضای عبور و مرور همگی می تواند در موفقیت کسب و کار شما تاثیرگذار باشد. در عین حال هر مکانی برای راه اندازی فست فود مناسب نیست و اگر شرایط فیزیکی لازم را نداشته باشد از نظر اداره ی بهداشت تایید نخواهد شد. برای مثال کاشی کاری و داشتن سرویس بهداشتی برای این کسب و کار اجباری است.
یکی دیگر از مواردی که در مرحله ی برنامه ریزی باید به آن بیاندیشید، منویی است که قرار است برای مشتریان خود سرو کنید. برای انتخاب منوی مناسب باید ابتدا بازار هدف مدنظرتان را شناسایی کنید. آیا در محله ای شروع به کار می کنید که به دانشگاه یا مدرسه یا محل کار خاصی نزدیک است؟ آیا در نزدیکی پارک یا یک مرکز خرید شروع به کار می کنید؟ ساکنین محل مورد نظر شما از نظر طبقه ی اجتماعی و وضعیت مالی در چه حدی هستند؟ منوی خود را با بودجه و سلایق بازار هدف بالقوه ی خود تطبیق دهید تا شانس موفقیت تان افزایش یابد.
همچنین در مورد بازاری که قرار است مواد اولیه خود را از آن تامین کنید تحقیق کنید. برخی از عمده فروشی ها مواد اولیه را با قیمت های مناسب تری عرضه می کنند.
پس به طور کلی، شما باید در مرحله ی طرح و برنامه ریزی برای راه اندازی فست فود، با جزئیات مشخص کنید که قرار است در کدام محل شروع به کار کنم، نام کسب و کار من قرار است چه باشد، وسایل لازم برای تجهیز مکان و مواد اولیه لازم را از کجا قرار است خریداری کنم، مشتریان بالقوه من چه کسانی هستند، چه غذایی را قرار است به این مشتریان سرو کنم، آیا نیاز به کارگر دارم، از کجا مجوز و بیمه لازم را باید به دست آورم و در آخر اینکه هزینه های مربوط به همه ی این موارد چقدر است.
قدم دوم: طی مراحل قانونی کسب مجوز کار برای راه اندازی فست فود
پس از برنامه ریزی اولیه وقت آن است که مراحل قانونی را طی کنید تا مطمئن شوید برای شروع کسب و کار شما و راه اندازی فست فود موانع قانونی وجود ندارد.
با مراجعه به اداره ی اصناف راهنمایی های لازم برای مراحل قانونی کسب و کار مورد نظر خود و راه اندازی فست فود را دریافت خواهید کرد و به ادارات مختلفی که لازم است ارجاع داده خواهید شد.
یکی از اداراتی که به آن ارجاع می یابید اداره ی بهداشت است. در مورد مشاغلی که با مواد غذایی سر و کار دارند از نظر بهداشت و سلامت سخت گیری بیشتری می شود. برای راه اندازی فست فود الزامات بهداشتی خاصی وجود دارد و آزمایش های ویژه ای را باید از نظر سلامت انجام دهید. آزمایش عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه نیز مورد نیاز است.
مکانی که برای راه اندازی فست فود در نظر گرفته اید نیز باید شرایط بهداشتی خاصی داشته باشد که از طرف اداره بهداشت مورد بررسی قرار خواهد گرفت، برای مثال داشتن کاشی، داشتن سرویس بهداشتی و غیره.
در عین حال مکان مورد نظر شما باید از طرف اداره ی دارایی از نظر پرداخت عوارض و سایر شرایط مربوطه بررسی و تایید شود. در نتیجه طی مراحل قانونی کار، گذر شما به اداره ی دارایی نیز خواهد افتاد.
پس از طی مراحل لازم از طرف اداره ی اصناف دوره های آموزشی لازم برای شما برگزار خواهد شد و شما طی این دوره های فشرده و مفید با اطلاعات لازم برای کسب و کار آشنا می شوید. از جمله مواردی که در این دوره ها به شما آموزش داده می شود می توان به نکات مربوط به بیمه و اهمیت آن، نکات بهداشتی، روابط عمومی و نحوه ی برخورد با مشتری، مواردی که پیگرد قانونی دارند، و نکات ایمنی مربوط به محل کار از جمله نحوه ی خاموش کردن آتش و غیره اشاره کرد.
با اتمام مراحلی که اشاره شد و پرداخت هزینه های مرتبط با آن، جواز کسب قانونی راه اندازی فست فود را به دست می آورید.
قدم سوم: باز کردن یک حساب بانکی تجاری و تهیه ی دفتر حسابرسی روزانه برای خود
یک حساب بانکی تجاری برای کسب و کار خود افتتاح کنید و حساب کاری خود را از سایر حساب هایتان جدا نمایید.  ثبت ورودی و خروجی مالی برای هر کسب و کاری از اهمیت ویژه برخوردار است. ثبت جزئیات مالی می تواند نتایج بسیار مثبتی برای شما در پی داشته باشد. پس فراموش نکنید که هزینه ها و درآمد خود را با جزئیات مربوطه در دفتر حسابرسی مخصوصتان ثبت کنید. همچنین می توانید از یک نرم افزار فست فود برای مدیریت امور فروش و مالی کسب و کارتان استفاده کنید.
قدم چهارم: اقدام برای بیمه ی مناسب
بیمه برای همه ی مشاغل لازم است و راه اندازی فست فود نیز از این قضیه مستثنی نیست. پس در اولین فرصت برای بیمه ی شغلی مناسب خود اقدام نمایید. اگر قرار است کارگری داشته باشید حتما باید او را بیمه کنید. این کار از نظر قانونی ضروری است. به یاد داشته باشید بیمه نکردن کارگر پیگرد و عواقب سنگینی ممکن است در پی داشته باشد.
قدم پنجم: تمرین مکرر روی جزئیات منو
اگر قرار است نمایندگی برند خاصی را داشته باشید، منوی شما تابع این برند خواهد بود. برای مثال می توانید یکی از نمایندگی های مکدونالد باشید. اما اگر برای شروع کار قصد دارید با منوی شخصی خود آغاز کنید، دست شما برای کم و زیاد کردن مواد اولیه باز است و در واقع می توانید فرمول سری خودتان را داشته باشید. با شناسایی بازار هدف و شناسایی ذائقه ی این گروه می توانید روی یک منوی خوشمزه و تاثیرگذار کار کنید. قبلا اشاره کردیم که شناسایی گروه هدف و شناسایی ذائقه ی مشتریان بالقوه برای راه اندازی فست فود بسیار ضروری است و در انتخاب منوی مناسب به شما کمک می کند. در مراحل تمرینی می توانید از طریق پرسش و پاسخ و نظر سنجی، روی نقاط قوت و ضعف منوی خود کار کنید. داشتن منوی شخصی نسبت به گرفتن نمایندگی برند های معروف، محدودیت و هزینه های کمتری برای شما خواهد داشت.
قدم ششم: یافتن یک مشاور تجاری موفق
در راه اندازی فست فود نیز همچون سایر مشاغل، مشاوره با افراد با تجربه می تواند نتایج مثبت و تاثیرگذاری برای شما در پی داشته باشد. نکات و ریزه کاری هایی وجود دارد که شاید از نظر شما مخفی مانده باشد و دست یافتن به این نکات شاید مستلزم آزمون و خطا باشد اما با کمک گرفتن از یک مشاور آگاه می توانید بدون آزمون و خطا به این تجارب ارزشمند دست یابید.
 راه اندازی فست فود
راه اندازی فست فود یک کارآفرینی مطمئن
فست فود و صنایع غذایی مربوط به آن همچنان در حال رشد هستند
با وجود خطرات بهداشتی مرتبط با آن لذت خوردن فست فود اجتناب ناپذیر است
و این نشان دهنده ی اهمیت راه اندازی فست فود و کافه رستوران می باشد .
درک مصرف کنندگان از غذاهای فست فود دیگر محدود به خدمات سریع و راحتی در خوردن آن نیست بلکه مفهومی دوگانه ظهور کرده است
که مبتنی بر فستیوالی از غذاهای سنتی و فست فود با تاکید بیشتر بر طعم ، کیفیت ، و ایده مکان هایی است که فست فود ارائه می دهند
که این ایده ها در راه اندازی فست فود و رستوران و کافه سیار تاثیرگذار است.
راه اندازی یک کافه رستوران یا فست فود یک رویای کارآفرینی  بسیار محبوب است اما این در واقع دور از رویا و دسترس نیست.
این کار دشوار نیاز به اراده ی بالایی دارد که اغلب به انجام میرسد.
در حالیکه چشم انداز و نبوغ ، کلیدی برای راه اندازی یک فست فود و رستوران می باشد
برای تبدیل جاه طلبی به موفقیت نیازمند تحقیق ، برنامه ریزی ، سرمایه ( نه همیشه به اندازه ای که فکر میکنید) تمرکز کاری و پشت کاری هستید.
نکات مهم
از آنجا که تجارت و راه اندازی فست فود رقابتی بسیار تنگ و فشرده می باشد ،
بسیار مهم استکه تحقیق خود را انجام دهید با مشورت با کسی که قبلاً این کار را انجام داده است شروع کنید .
شبکه های اجتماعی مربوط به فست فود را دنبال کنید .
مانند کانال های تلگرامی فست فود ، اسنپ فود ، و نت برگ. آنجا محل خوبی برای استفاده از تجربیات و فکر افراد شاغل در این حوزه است.
برای راه اندازی فست فود و رستوران سعی کنید آنچه را که باعث رونق و فروش این حرفه میشود پیدا کنید .
چه کاری نمیکنند و چه کارهایی انجام میدهند. اگر فست فود و رستورانی شکست خورده است دلایلش را بپرسید .
انجمن آنلاین یک روش عالی برای سنجش نیاز بازار و نظرات مشتری در مورد مشاغل است.
 
این دانشی است که به شما کمک فراوانی میکند تا با هدف و تعریف مشخصی اقدام به راه اندازی فست فود و رستوران و کافه نمایید
و برای خود یک فرصت طلایی ایجاد کنید . به عنوان مثال یک ساندویچ بمبی یا یک سلف سرویس یا یک کافه رستوران راه اندازی کنید  .
تمرکز بر ارائه یک محصول منحصر به فرد و با کیفیت یک ایده موفق برای راه اندازی فست فود می باشد .
بیشتر از همه وقت خود را صرف کنید و بعد از تحقیق تعیین کنید که چه قیمت هایی را مشتریان شما تحمل میکنند ؟
آیا توان رقابت با دبگران در قیمت ها را دارید؟
رستوران و فست فود شامل یک کسب و کار است که غذاهایی از قبیل
ساندویچ ، همبرگر، مرغ سوخاری ، سالاد ها ، پیتزاها را به مشتریان ارائه میدهد
برای راه اندازی رستوران و فست فود قبل از شروع باید موارد خاصی را در نظر بگیرید :
انتخاب نام فست فود
نام مغازه شما بسیار اهمیت دارد و ارزشمند است.
نامی که پتانسیل برندینگ را داشته باشید، می تواند به خوبی در ذهن افراد ماندگار شود و به سرعت رشد کند.
نام فست فود شما باید قابل اعتماد باشد و بتواند اعتماد مردم را جلب کند.
انتخاب نام فست فود، مرحله مهمی از راه اندازی شما است.
بهتر است از اسامی ریتمیک استفاده کنید؛ زیرا به راحتی در ذهن مشتری ماندگار می شود.
نام تجاری شما باید کوتاه باشد، همچنین باید حس خوبی را در مخاطب ایجاد کند.
مثلا اگر نام فست فود خود را «چربی خون» بگذارید،
حس خوبی در ذهن مشتری القا نمی شود و نام مناسبی برای فست فود محسوب نمی شود.
تجهیزات موردنیاز فست فود
شما باید تمام وسایل و تجهیزات موردنیاز فست فود را خریداری کنید تا بتوانید خدمات خود را به بهترین شکل به مشتریانتان ارائه دهید.
تجهیزات فست فود به شما کمک می کنند که کار خود را راحت تر و سریع تر انجام دهید.
تجهیزات فست فود شامل تجهیزات آماده سازی و نگهداری مواد اولیه، تجهیزات پخت غذا و تجهیزات سرو غذا است.
دستگاه سرخ کن، مایکروویو، توستر، چرخ گوشت، تاپینگ پیتزا، فر، اسلایسر مواد غذایی،
همزن برقی، اجاق پخت برگر، وزنه استیک، هود آشپزخانه، سینی مخصوص فست فود، کاتر غلطکی پیتزا،
قوطی سس، ظروف پیتزا و… از جمله تجهیزات موردنیاز یک مغازه فست فودی است.
البته میزان و نوع تجهیزات شما، به نوع مغازه فست فود شما هم بستگی دارد.
مثلا اگر فست فود شما فقط مرغ کنتاکی عرضه می کند، نیازی به خرید تجهیزات درست کردن پیتزا نخواهید داشت.
 انتخاب مکان
محل کار عامل مهمی است  که قبل از راه اندازی فست فود و رستوران باید به آن بپردازید و در تعیین تعداد مشتریان بسیار دخیل است.
اگر رستوران و فست فود شما در یک محل خلوت با دید کم راه اندازی شود احتمالاً تجارت شما موفق نخواهد بود.
بزرگراه ها ، خیابان های تجاری ، مراکز خرید و نزدیک به دیگر رستوران های فست فود ، محل مناسبی برای راه اندازی یک کافه رستوران و فست فود خواهد بود.
مراکز تفریحی و دانشگاه ها نیز گزینه های مناسبی میباشند.
تجهیزات و دکوراسیون
تجهیزات و دکوراسیون به طور معمول بیشترین هزینه را برای راه اندازی کافه رستوران و فست فود در بر دارد
که شامل دکوراسیون بیرونی و درونی و آشپزخانه است که در انواع رستوران ها با مبالغ متفاوتی به اتمام میرسد
.
در استراتژیک جدید رستوران و فست فودها سعی میکنند
بهترین دکور را طبق منطقه و غذاهایی که در آن رستوران سرو میگردد ,اجرا کنند,که آیتم های مختلفی از جمله
فضای داخلی
نورپردازی مناسب
فضای داخلی فست فود , رستوران , کافی شاپ باید تا جایی که امکان دارد باعث آرامش مشتری گردد
 نوع غذا
قبل از راه اندازی کافه رستوران و فست فود باید نوع غذایی که ارائه خواهید داد را با تحقیق و مطالعات جامع و محلی انتخاب کنید
به عنوان مثال مترو ، ساندویچ سرد با سبزیجات تازه سرو میکنید یا  KFC متخصص مرغ سوخاری می باشد
شما با در نظر گرفتن محل کسب و نوع مشتریان خود اقدام به ارائه ی گلچینی از انواع غذاهای محبوب آن منطقه داشته باشید
تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهید.
انتخاب منو فست فود
در این بخش از آموزش راه اندازی فست فود در مورد منو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.
منوی فست فودها و رستوران ها، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا علاوه بر استفاده بر سر میز مشتری ها، ممکن است به عنوان یک تراکت تبلیغاتی هم مورد استفاده قرار بگیرد.
منوی فست فود شما راه ارتباطی شما با مشتری است که مخاطب را به سرعت از غذاها و سرویس های فست فود مطلع می کند.
یک منوی زیبا، بخش مهمی از روند پذیرایی از مهمانان است.
در هنگام طراحی منوی فست فود، هم باید به طراحی محتویات منو و هم به قیمت گذاری آیتم های منو توجه داشته باشید.
طراحی محتویات منو:
منوی فست فود شما باید گویا و کامل باشد. منوی فست فود باید بخش بندی شده باشد.
یعنی قسمتی برای نوشیدنی ها، قسمتی برای سالادها و قسمتی برای غذاها در منو وجود داشته باشد.
همچنین باید هزینه و مبلغ هر آیتم را به صورت واضح بنویسید.
بهتر است محتویات و مواد خوراکی به کار رفته در هریک از موارد منو را به صورت دقیق بنویسید و تصویر مشخصی از غذا را روی منو چاپ کنید.
توجه به رنگ ها، موارد مهم و اصول چاپ، کیفیت چاپ و نوع کاغذ از جمله موارد مهمی است که باید به آنها توجه داشته باشید.
قیمت گذاری منوی فست فود:
قیمت گذاری منوی فست فود، یکی از کارهای مشکل به حساب می آید.
شما باید هزینه غذا و منوی فست فود را به صورت دقیق حساب کنید.
قیمت گذاری منوی فست فود باید بر مبنای هزینه تهیه مواد اولیه انجام شود.
همچنین باید به هزینه آشپز، هزینه کارکنان فست فود و سود خود فکر کنید.
به علاوه باید هزینه آب و برق و گاز مصرف شده برای طبخ غذا را در نظر بگیرید
 کارکنان
در راه اندازی کافه رستوران و فست فود کارکنان و نوع خدمات مردمی و انسانی به مشتریان به همان اندازه و به موازات تجهیزات و دکوراسیون تاثیر گذار است .
خدمات ضعیف قطعاً از ورود مشتریان جلوگیری خواهد کرد و رستوران شما به نتیجه ای نخواهد رسید .
پول اضافی برای استخدام افراد با کیفیت برای کار صرف کنید تا با فروش بیشتر جبران مافات شود
  آموزش نیروهای فست فود
بعد از استخدام نیروها شما باید آنها را آموزش دهید.
نحوه برخورد با مشتری، اصول پاکیزگی و نظافت محیط فست فود، چگونگی حل مشکلات مشتریان،
طریقه پخت انواع غذاهای فست فودی و ساندویچ ها از جمله موضوعاتی است که نیروهای شما باید یاد بگیرند.
شما می توانید برای آموزش دادن نیروهای خود از افراد حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید.
 
قوانین و مقررات فست فود
در این بخش از آموزش راه اندازی فست فود به قوانین مورد نیاز شما می پردازیم.
فست فود شما باید قوانین و مقررات خاصی داشته باشد تا بتواند به صورت دقیق و منظم فعالیت کند.
شما باید در ابتدای کار به کارکنان خود قوانین و مقررات فست فود را آموزش دهید.
مثلا از آنها بخواهید در محیط کار سیگار نکشند، با تلفن همراه صحبت نکنند، نظافت شخصی خود را رعایت کنند،
خوش برخورد باشند و… . با وضع قوانین، چهارچوب رفتاری و عملکردی کارکنان را مشخص خواهید کرد.
 
تبلیغات و بازاریابی فست فود
بعد از اینکه فست فود خود را راه اندازی کردید، باید بتوانید با تبلیغات و بازاریابی مشتریان را با خود آشنا کنید.
شما می توانید به کمک شبکه های اجتماعی خودتان را در اینترنت معرفی کنید و مشتری ها را به سمت خود بکشانید.
می توانید سفارش تبلیغات کاغذی و چاپی دهید، برای فست فود خود سفارش ساخت اپلیکیشن موبایلی بدهید،
برای مردم پیامک بفرستید و از دیگر روش ها برای بازاریابی فست فود خود استفاده کنید.
در این نوشته آموزش راه اندازی فست فود را خواندید و دانستید
که برای راه اندازی یک فست فود موفق و پر سود، باید مراحل مهم این کار را پشت سر بگذارید.
هرچه بهتر بتوانید مراحل راه اندازی فست فود را رعایت کنید،
می توانید به سود بیشتری برسید و مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشانید.
برآورد هزینه راه اندازی فست فود
برآورد هزینه های راه اندازی یک فست فود کوچک :‌ توجه به تغذیه یکی از خصلت‌های مهم ایرانی‌ها است و همچنین ماجراجویی و گشتن به دنبال طعمی جدید و متفاوت امروزه تبدیل به یکی از تفریحات مردم شده است. فست فودها، رستوران‌ها، ساندویچی‌ها و مراکز بیشماری هستند که که با ایده‌های متنوع و جدید سنتی و مدرن ایجاد می‌شوند تا به این نیاز جامعه پاسخ بدهند. امروزه شاهد هستیم که هر روز بر تعداد کسانی که وارد کسب و کارهای مرتبط با مواد غذایی هستند افزوده می‌شود زیرا تقاضای این بازار همیشگی است و با توجه به رشد جمعیت و تغییراتی که در سبک زندگی مردم شاهد هستیم پیش‌بینی می‌شود روز به روز این تقاضا بیشتر هم بشود. یک مرکز تهیه غذا را به روش‌ها و با هزینه‌های مختلفی می‌توان راه‌اندازی کرد یکی از این مراکز مغازه‌های ساندویچی در سطح محله‌ها است که عموما فضای کوچکی دارند و به سرمایه اولیه کمتری نسبت به فست فودها و رستوران‌های مدرن احتیاج دارند. البته ساندویچی‌ها طرفداران خود را دارند و باید گفت که تنها سرمایه‌گذاری زیاد برای راه‌اندازی یک رستوران ضامن موفقیت آن نیست. بسیاری از مغازه‌های کوچک ساندویچی در شهر وجود دارند که حتی از رستوران‌های بزرگ درآمد بیشتری دارند و این به دلیل آن است که توانسته‌اند در کسب و کار خود خلاقیت داشته باشند و طعم و کیفیت متفاوتی را به مشتریان خود عرضه کنند پس اگر بتوانید با یک ایده جدید و همچنین کار و تلاش زیاد اقدام به راه‌اندازی یک ساندویچی دنج و دوست‌داشتنی کنید احتمال موفقیتتان زیاد است. به گزارش دریک، اما باید قبل از این کار حتما به تحلیل کسب و کارتان بپردازید و قبل از شروع تمام ابعاد این شغل و مزیت‌ها و معایب آن را بررسی کنید تا بتوانید احتمال موفقیتتان را بالا ببرید.
مزایای شغل ساندویچی – شغل ساندویچی و فست فود از معدود شغل‌هایی می‌باشد که نسبت سرمایه‌گذاری اولیه به درآمدهای خالص ماهانه فاصله بسیار زیادی ندارد و در صورتی که شروع و ادامه فعالیت اصولی انجام گیرد و موارد مدیریتی به نحو صحیح و کامل رعایت شود، درآمد مکفی و برگشت سرمایه زود هنگامی را در پی خواهد داشت. – از دیگر نکات بارز شغل ساندویچی و فست فود کار آفرینی برای اشخاص غیر متخصص و بیکار است که می‌توانند خیلی زود و در کوتاه‌ترین زمان آموزش‌های مربوطه را دیده و پس از گذراندن دوره‌های بهداشت و گرفتن جواز کسب اقدام به گشودن مغازه خود کنند. – یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مزایا و برتری‌های شغل ساندویچی و فست فود نسبت به سایر شغل‌ها این است که تمام محصولات به صورت نقد به فروش می‌رسد و در پس آن مواد اولیه مصرفی به صورت نسیه، اقساطی و یا به صورت تسویه مدت‌دار از شرکت‌های فروشنده مواد اولیه خریداری می‌گردد، که این امر موجب به وجود آمدن گردش مالی مناسب دوره‌ای و حساب‌های بانکی معتبر می‌گردد، که این وضعیت در کمتر شغلی دیده می‌شود و در بیشتر شغل‌ها عکس این موضوع حاکم است. – به دلیل اینکه تعداد مراجعات مردم به یک رستوران یا فست فود به مراتب بیشتر از مراجعه به اکثر شغل‌های دیگر در هفته، ماه و یا سال می‌باشد، لذا به تجربه ثابت شده که کم هزینه‌ترین تبلیغات در سطح کلان مربوط به شغل و فعالیت ساندویچی و فست فود می‌باشد. زیرا خود مردم به دلیل مراجعات و سفارشات مکرر غذا، در بیشتر مواقع و در جلسات خصوصی، مهمانی‌ها و مراسم و محل کار در حال صحبت و تبلیغ در مورد ساندویچی یا فست فود محبوب خود هستند و این خود بزرگترین تبلیغ رایگان می‌باشد. معایب و سختی‌های شغل ساندویچی – مهمترین سختی این شغل حساسیت آن است زیرا به طور کلی عرضه مواد غذایی به دلیل اینکه با سلامتی مردم طرف است مسئولیت زیادی را برای عرضه کننده به همراه دارد و همیشه باید موارد بهداشتی را در آن به طور کامل رعایت کرد. – همچنین شغل ساندویچی شغلی است که تعطیلی ندارد و انتظار عموم این است که فست فود همیشه در دسترس باشد بنابراین برای موفقیت در این شغل باید ساعات زیادی از طول روز را در مغازه‌تان بگذرانید. – فردی که در ساندویچی کار می‌کند محکوم است همیشه خوش برخورد، مشتری‌مدار و مودب باشد و با ظاهری آراسته و تمیز سر کار خود حاضر شود زیرا در غیر این صورت موفقیتی در کار نخواهد بود.
تحلیل کسب و کار برای راه اندازی یک ساندویچی موفق ابتدا باید به دنبال یک ایده خلاق برای شیوه ارائه ساندویچ به مردم باشید زیرا این روزها تعداد مغازه‌های ساندویچی بسیاد زیاد شده است و اگر می‌خواهید موفق شوید باید خاص باشید. اما اشتباه نکنید خاص بودن لزوما به معنی صرف هزینه زیاد نیست، سعی کنید ابتدا به مطالعه و بررسی ساندویچی‌ها و نمونه‌های موفق در سطح شهر بپردازید و دلایل موفقیت آنها را برای خود تحلیل کنید و پس از رسیدن به جمع‌بندی وارد مراحل بعدی شوید. مرحله بعد گرفتن پروانه بهداشت و مجوزهای قانونی است که کار زیاد مشکلی نیست و در عرض چند هفته می‌توان این مرحله را طی کرد. حال نوبت تهیه مغازه است که یکی از مهمترین بخش‌هاست، ظاهر مغازه ساندویچی بهتر است ساده ولی خاص باشد و نوع تزئینات داخلی مغازه با محصولی که ارائه می‌دهد همخوانی داشته باشد. مغازه ساندویچی نیاز نیست خیلی بزرگ باشد و یک مغازه بیست متری هم جوابگوست اما باید با شیوه ارائه خدمات هماهنگی داشته باشد به طور مثال بسیاری از ساندویچی‌های موفق وجود دارند که هیچ فضایی برای نشستن ندارند و همه محصول خود را به صورت بیرون‌بر عرضه می‌کنند. همچنین سعی کنید محل مغازه در خیابان‌های اصلی محله که رفت و آمد زیادی دارد باشد و ترجیحا از گشودن ساندویچی در کوچه‌های محلی خوداری کنید. یکی از شیوه‌های موفق، ارائه تنها یک نوع ساندویچ است که به دلیل تمرکز روی یک محصول می‌توان آن را با طعم‌ها و افزودنی‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلفی عرضه کرد که این خود می‌تواند جذابیت زیادی برای مشتری ایجاد کند مانند ساندویچی‌هایی که تنها به ارائه برگر زغالی با ظاهر و طعم‌های متفاوت اقدام می‌کنند که بسیار ایده موفقی است.
برآورد درآمدها و هزینه ها بر اساس بررسی میدانی برای راه‌اندازی یک ساندویچی بین شصت تا هفتاد میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارید؛ البته اجاره مغازه بستگی به متراژ و محل آن دارد ولی به طور متوسط بین سی تا چهل میلیون تومان رهن و یک و نیم تا سه میلیون تومان اجاره نیاز است. برای تهیه یخچال، فر و سایر وسایل و همچنین تزئینات داخل مغازه نیز بین پانزده تا بیست میلیون تومان نیاز است. تهیه مواد اولیه نیز که معمولا به صورت هفتگی خرید می‌شود نیز هفته‌ای یک تا دو میلیون خرج بر می‌دارد. هزینه انرژی هم حداقل ماهی یک میلیون تومان می‌شود که به آن حقوق حداقل یک کارگر با حقوق حداقل هشصد هزار تومان در ماه را باید اضافه کرد. فرض کنید یک مغازه ساندویچی ۱۰۰ ساندویچ در روز بفروش برساند و قیمت میانگین ساندویچ‌ها ۶۰۰۰ تومان باشد. بنابراین درآمد روزانه آن ششصد هزار تومان می‌شود و اگر ۳۶۵ روز سال را کار کند درآمد سالیانه این واحد می‌شود ۲۱۹ میلیون تومان، حا�
برچسب: ،

امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۶:۲۲ توسط:ولقان حسینی موضوع: نظرات (0)